تولیدکننده دستگاه های شهربازی

تولیدکننده دستگاه های شهربازی

شهربازی نوعی پارک تفریحی است که دارای وسایل بازی و برنامه‌هایی سرگرم‌کننده است. برای اطلاع از تجهیزات خانه بازی و مهد کودک نیز با بازی سازان همراه باشید. قدیمی‌ترین شهربازی جهان که هنوز هم در آمریکای شمالی فعال است، «دریاچه‌ی کامپوزیت» نام دارد و در سال 1846 تاسیس شده است.

شهربازی‌ها برخلاف کارناوال‌های موقت و سیار، ثابت و دائمی هستند و معمولا سرگرمی‎هایی را در اختیار تمام رده‎‌های سنی قرار می‌دهند. در نتیجه تاسیسات شهربازی نقش مهمی در توسعه‎ی این کسب و کار ایفا می‌کنند، درواقع هر چه به‌روزتر و جذاب‌تر باشند، مشتریان بیش‌تری را هم به خود جذب می‌کنند.

در کل دو نوع شهربازی وجود دارد، شهربازی‌های سرباز و شهربازی‌های سرپوشیده. تجهیزات شهربازی در هرکدام از این دو نوع شهربازی متفاوت است. در این مطلب قصد داریم لیست وسایل شهربازی را همراه با توضیحات مورد نیاز هر کدام از این وسایل، بررسی کنیم.
لیست وسایل شهربازی

تاسیسات شهربازی، دستگاه‌های مکانیکی یا وسایلی هستند که برای سرگرمی و لذت بردن افراد ساخته شده‌اند. سه نوع وسیله‌ی تفریحی در شهربازی‌ها وجود دارد:

سواری‌های مسطح

بازی‌هایی در این دسته قرار می‌گیرند که مسافران خود را فقط در مسیری به موازات زمین حرکت می‌دهند. برای مثال سواری‌هایی که به دور یک محور عمودی می‌چرخند؛ مانند چرخ و فلک «کاروسل». یا سواری‌هایی که فقط روی سطح زمین حرکت می‌کنند؛ مانند ماشین سواری.
سواری‌های گرانشی

در این نوع سواری‌ها، همه یا برخی از حرکات این وسایل به نیروی جاذبه وابسته است؛ مانند ترن هوایی.
سواری‌های عمودی

این وسایل معمولا مسافران خود را در یک مسیر عمودی حرکت می‌دهند و در یک نقطه ثابت قرار دارند. مانند برج سقوط آزاد.

کشتی صبا

یکی از جذاب‌ترین وسایل شهربازی، وسیله‌ای به نام کشتی صبا است.  کشتی صبا مانند یک قایق بزرگ به نظر می‌رسد که بسته به اندازه‌ی دستگاه، چیزی حدود 45 تا 55 مسافر را در خود جا می‌دهد و آن‌ها را تا ارتفاع 20 متر و با زاویه‌ی 75 درجه می‌چرخاند.

تولیدکننده دستگاه های شهربازی

تولیدکننده دستگاه های شهربازی

ترن هوایی

یکی دیگر از جذاب‌ترین تاسیسات شهربازی، ترن هوایی است. ترن هوایی نوعی وسیله‎ی بازی است که از یک مسیر ریلی آهنی مرتفع با پیچ‌های تند، مسیرهای شیب‌دار و حتی مسیرهای وارونه ساخته شده است. برای استفاده از این وسیله مردم سوار کابین‎هایی اتومبیل مانند می‎شوند که روباز هستند.

ماشین کوبنده

مورد بعدی در لیست وسایل شهربازی، ماشین کوبنده است. بازی ماشین کوبنده به گونه‌ای طراحی شده است که اتومبیل‌ها بدون هیچ خطر بزرگی برای سرنشینان، با هم برخورد می‌کنند.

تاب‌ زنجیری

یکی از تاسیسات شهربازی که معمولا در پارک‌های تفریحی ایران هم دیده می‌شود، تاب‌هایی هستند که حالتی چرخ و فلک مانند دارند، از این رو این تاب‌ها را هم در لیست وسایل شهربازی آورده‌ایم. تاب‌های زنجیری یک وسیله‌ی بازی در فضای آزاد هستند.این نوع تاسیسات شهربازی خیلی مری گراندهایی هستند که صندلی‌هایی شبیه حیوانات دارند، ولی در این تاب‌ها به جای حیوانات، صندلی‌های معلق در هوا وجود دارد.

تولیدکننده تجهیزات شهربازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید